torsdag 4 februari 2010

Klädsim!

Idag hade vi klädsim på idrotten! Det var riktigt kul, men shit vad jobbigt det är att simma i jeans, strumpor och tjocktröja! Har ni testat det någon gång eller? Vi skulle vara i vattnet i 13 minuter och trampa vatten, flyta och simma. Om vi satte ner fötterna eller tog tag i kanten fick vi vara i en extra minut. Det låter inte så jobbigt, men det var det. Vi skulle även häva oss upp på ett "isblock" med isdubbar. Det var faktiskt inte så svårt som jag trodde.

På hemkunskapen hade vi prov om ekonomi och lite. Jag trodde faktiskt att det skulle vara lite svårare, men en del frågor var lite konstiga. Så jag får se hur det går.. Hoppas det går bra!!
Vi gjorde pannacotta också och hallonsylt. Riktigt gott! Det ska jag göra någon mer gång hemma!! :)

Nu måste jag fortsätta med min reflektionsfråga om Sveriges ställning under andra världskriget. Den ska nämligen vara inlämnad imon! *suck*

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar