tisdag 20 november 2012

THERE'S SOMETHING VERY DIFFICULT 'BOUT YOU

Här kommer en liten beskrivning från i lördags som utlovat:
Vi begav oss till Jönköping vid halv sex eller något sådant och Sofia agerade chaufför åt oss (mig, Hajer och Lagge). Gick jättebra att åka ändå tills vi kom fram till Jönköping centrum. De byggde om överallt och man kunde bara köra åt ena hållet! Behöver jag nämna att det var det hållet vi inte skulle åt..? Efter en halvtimmes körande runt och hit och dit så kom vi äntligen mitt in i smeten och hittade ett parkeringshus. Inte nog med att det inte gick att köra på vägarna, det fanns ju typ inga parkeringar heller! Och varför lärde de oss inte att fickparkera på körskolan för?? Hade varit bra att kunna.. Det var tur iaf att vi åkte i så god tid som vi gjorde, för prick klockan 19:00 gick vi in på O'Learys där vi hade bokat bord.
Jag tyckte det var jättekul att de hade skrivit mitt namn på en lapp på bordet som stod och väntade på oss, så jag var ju bara tvungen att ta ett kort på lappen ;)
Till förrätt fick vi popcorn till vår förtjusning!
Åt fantastiskt god mat; grillad kyckling med wokade grönsaker, tsatziki och vitlöksbröd. Dock endast vatten att dricka, då jag ska hålla mig borta från alkohol ett tag ;)
Efter nästan två tippar släpade vi våra rumpor och mättade magar bort mot bion (okej, över en gata var det..) och filmen "Braking Dawn part 2". Hade inga höga förväntningar egentligen. Hade hört att filmen inte var jättebra, även att jag undrade hur den inte kunde vara det? Boken är ju helt underbar liksom!! Men guuud vad bra den var! Tänker inte gå in närmare på handlingen eller så, eftersom det kanske är några som inte har sett filmen och/eller läst boken och då vill inte jag vara den som förstör något! Men kan säga att den verkligen är värd att se :)

Sedan tog vi bilen hem till vår lilla stad igen. Tog typ två min att ta sig ut från centrum! Tummen upp för det! (y) Kom väl hem runt tolv eller något sådant och jag somnade gott med flera tankar i huvudet medan Lagge låg på mitt golv och inte kunde sova.. ;) En riktigt bra kväll var det! :)

Ursäkta för den dåliga kvaliteten på bilderna.. De är tagna med mobilen och inget annat..  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar