onsdag 16 februari 2011

Ska allt vara offentligt nu för tiden?

Här kommer ett inlägg som jag har tänkt skriva länge: Om allt gulligullande på facebook. Folk skriver hela tiden "jag älskar dig mest i hela världen", "vi två för alltid", "kommer aldrig lämna dig". Roligast är det att se folk som bara varit tillsammans i några veckor skriva sådant till varandra. Här kommer en nyhet för er: i 99 procent av alla fall, tar förhållandet slut. Speciellt nu när vi är så unga. För hur många par känner vi idag som har varit tillsammans sedan högstadie- eller gymnasietiden? De är inte många.. Jag vet ett par. Det låter kanske hårt, men det är verkligheten.
Jag menar inte att man ska hålla inne med sina känslor om vad man känner för varandra. Ta vara på tiden, men ni behöver inte skriva allt offentligt. Är det inte väldigt privata saker att säga att man älskar någon och liknande saker. Det tycker jag iaf. Gör inte allt så offentligt, för er egen skull egentligen. Hur kommer det kännas sen när ni förmodligen gör slut? Hur kul blir det att se allt ni har skrivit till varandra? Skicka SMS eller säg det face to face ist. Ett litet tips bara. Facebook är ingen bra sida för sådant. Och alla andra vill kanske inte läsa allt ni skriver till varandra. Det är upp till er, men jag vet att många känner så. Keep that in mind.

Nothing lasts forever!

2 kommentarer:

  1. haha men hallå, skrev inte du och erik så till varandra när ni var tillsamans ? :p

    SvaraRadera
  2. haha nej det gjorde vi inte :p

    SvaraRadera