torsdag 9 juli 2009

Stolthet och fördom in my heart ♥


Idag var jag och mamma på biblioteket, för ingen av oss hade böcker att läsa och jag älskar att läsa! Vad finns det som är bättre att göra under regniga sommarlovsdagar?Bokmalarna är tillbaka! Haha!
Jag lånade två GG-böcker (Gossip Girl), den tredje och fjärde i serien, "tillsammans" och "så blir du populär". Tyvärr fanns inte Jessica Anderssons, Barack Obamas eller Paris Hiltons böcker. Synd, för jag hade gärna velat läsa dem!
Jag lånade en film också, "Stolthet och Fördom" ("Pride and Prejudice"). Mamma och jag såg på den ikväll och jag tycker att den är bra! Jag läste boken i våras, men filmen är bättre! Boken blir lite långsam och tråkig. Filmen går "snabbare". Skådespelarna gör rollerna så himla bra och jag håller med Conne (min klasskompis), att man förstår filmen bättre efter att man har läst boken!
Jag tycker att ni ska läsa boken och se filmen om ni inte har gjort det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar