onsdag 18 augusti 2010

"Mamma Mia - kryssning"

En dag var jag och mamma ute på en "Mamma Mia-kryssning". Man fick åka båt över till ön Skopelos, där vissa delar av filmen utspelade sig. Vi fick bl.a. se Kastanistranden, där de spelade in låtarna "Does your mother know" och "Lay all your love on me". Det var jättehäftigt att se, men egentligen var stranden inget speciellt. Den såg precis ut som vilken annan strand som helst, men man fick en speciell känsla ändå.

Vi stannade på tre olika stränder. Två på Skopelos och en på en annan ö. Stränderna på Skopelos var fina, klapperstensstränder och iom det, var det turkost vatten. Jättefint!



En strand som jag tyckte var jättehäftig. Den ser ut som en slalombacke!


Var inte denna stock med i filmen, eller minns jag helt fel?



Kastanistranden! Vi fick inte gå i land (väldigt synd..), så därför blev inte bilderna så bra.



En ö, som man kunde se några gånger i filmen. Kommer inte ihåg vad den hette, men det fanns en legend om ön. Det är tydligen så att det finns en skatt på ön (hur många gånger har man inte hört det?) och om man hittar skatten, kan man välja att behålla den, men då måste du offra en person som du bryr dig om jättemycket. Annars skulle du följas av otur livet ur, tror jag...



Turkost vatten, andra stranden. Vattnet var mer turkost på den första.



Jag vid en strand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar