fredag 6 januari 2012

SVAR PÅ KOMMENTAR

Fick en kommentar igår av en tjej som heter Felicia som undrade lite om ön Skiathos som jag var på förra sommaren. Så tänkte att jag kunde berätta lite om den!
Skiathos, som ligger i Grekland, är än så länge den mest vackra ö jag har varit på. Jag rekommenderar er starkt att åka dit!! Den är helt underbar! Fina sandstränder (dock besökte jag bara två..) och det är väldigt lätt att hitta där, då det endast finns en bilväg som går över hela ön. Skiathos Stad, som är "huvudstaden" på ön är en väldigt mysig stad som är byggd som en labyrint Undvik att besöka den mitt under dagen, då är det hett där inne! Annars har de en väldigt fin hamn där också.

Om man gillar filmen "Mamma Mia the Movie" som jag älskar kommer ni känna igen vissa platser, eftersom vissa scener i filmen utspelar sig där. Om ni vill åka på en kryssning till grannön Skopelos varnar jag dock er lite. Se till att kolla upp den noggrant innan, för vår resa dit blev inte så lyckad!!

1 kommentar:

  1. Sv: Okej =) Vad snällt av dig att skiva lite om Skiathos =) Jag har två frågor, vilket hotell bodde ni på, var det bra? :) Och vilken var den bästa stranden?

    SvaraRadera