onsdag 17 juni 2009

"Syslöjd" på sommarlovet ...

Igår fick jag en bok av mormor som heter "STICKNING". Där finns en massa olika mönster på bl.a. tröjor att sticka. Så jag bestämde mig för en tröja och så köpte jag garn till den idag. Den ska bli svart med lila och rosa ränder. Jag har börjat lite med den, jag har stickat resåren och lite svart och en lila rand. Det ser jättebra ut, en så länge i alla fall! Haha .. Nu ska jag sticka en tröja och sy två väskor i sommar, fullt upp vill säga!
Jag tänkte egentligen ut och springa nu, för mamma skulle ge mig mina joggingkläder när vi träffade henne på stan, men det verkar som att hon glömde dem .. ? Så jag får väl springa en annan dag istället .. Typiskt, när jag väl är inställd på att springa ..
Då blir det väl att sticka lite till nu och ikväll vid strax efter nio tar jag bussen hem igen.

PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar