torsdag 4 juni 2009

Tingsrätten!

Idag har jag varit i tingsrätten. Nej, det är inte jag som har gjort något dumt, utan vi var bara där och tittade på fall/mål. Det första var om ett inbrott på en post och med narkotika. Det var lite långsamt och den åtalade dök aldrig upp. Domen blev inte klar idag, e har den rättegången/tar det beslutet på vår skolavslutningsdag. Tomas skulle ringa dit, så att vi får reda på vad domen blev.
Det andra fallet var rattfylla/olovlig körning/narkotika innehav/narkotika påverkad/kniv innehav .. Han dök i alla fall upp, och det var ett mer intressant mål. Det tog inte riktigt lika lång tid som det första, men jag tror att han fick fängelse. Det tycker jag att han ska få!
Ett citat som jag tyckte var roligt från det första fallet var, att den åtalade hade sagt: "Jag kommer inte ihåg något mer, än att jag var på posten. Jag kommer bara ihåg att jag inte hotade någon." Haha, fast de hade det inspelat att han hade hotat en!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar