fredag 7 januari 2011

Förebild

Någon som har hört talas om ett företag som heter Mrs Murphy? Det hade inte jag gjort, förrän jag läste en artikel i tidningen Elle för någon vecka sedan och jag blev jätteimponerad av grundaren, Malin Ehlin. Hennes liv föll isär totalt efter att hennes pojkvän dumpade henne. Hon var så långt nere på botten som det bara går och var jättedeprimerad. Så till slut insåg hon att hon kunde klara sig precis lika bra själv och att hon duger som hon är. Detta insåg hon alldeles själv. De flesta skulle behöva peppning och stöd från familj och kompisar - inget fel med det! - men hon klarade det själv. Hittade små saker i vardagen som gjorde livet roligare och ändrade på sin självkänsla! Det tycker jag är helt fantastiskt! Jag skulle också vilja vara en sådan person, men jag vet inte om jag är tillräckligt stark.
Jag kan iaf säga att jag har hittat mig en riktigt bra förebild!


Företaget använder små fraser som är ganska så roliga - som denna nedanför t.ex :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar