onsdag 26 januari 2011

handboll i världsklass

Fy fan vad roligt vi har haft under de här dagarna på handbolls-VM. Min uppgift, som ni vet, var att städa omklädningsrummen. Men iom att det gick väldigt snabbt, hade vi mycket tid till att titta på alla matcher. En del matcher var bättre än andra och den roligaste och den som jag såg mest fram emot, var Norge - Frankrike. Mina två favoritlag. Känslan att bara vara i arenan och titta på handboll i världsklass går inte att beskriva. Helt otroligt! Kommer nog aldrig uppleva just den känslan igen. Visst kunde det bli lite långtråkigt innan och mellan matcherna, men de bra stunderna väger upp allt. En bra stund var igår kväll, när vi tog kort med spelarna och fixade autografer. Kan säga att adrenalinet pumpade hos alla tjejer och alla var sjukt glada! :) Stackars spelare i Frankrike som fick stå ut med detta, haha! ;)


Frankrike och Spanien gick vidare till semifinal från Jönköpings mellanrunda och Sverige och Danmark gick vidare från Malmö. Det betyder att Sverige och Frankrike möts på fredag, måste ses!! Lite svårt vilka man ska heja på, nu när vi har "lärt känna" spelarna i Frankrike, eller vad säger ni? ;) Nejdå, självklart vi håller på Sverige, men som jag skrev innan skulle det vara lite häftigt om Frankrike blir världsmästare!


Jag kommer säkert skriva mer om dessa dagar (hoppas ni står ut) och lägga ut fler bilder. Ska bara se till att få bilder av de andra tjejerna! ;) Bl.a. bilder på mig med Luke Abalo i Frankrike och Johan Pettersson, föredetta spelare i Sverige..


Tröjan med Frankrikes autografer (igen..).
Min converse-sko med Gille's autograf på ;)


och den andra med Karabatic's ;)


Bild som Malin tog.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar