onsdag 3 augusti 2011

VAD SOM HÄNDE

Så, nu ska jag ta och berätta lite om Tysklandsresan! :) Finns så himla mycket att berätta och framförallt visa (tog massvis med bilder men kommer inte lägga ut alla bilder, långt ifrån alla!), men kommer göra så att fixar lite inlägg som kommer upp på bloggen när jag är på Malta så ni får lite läsning då med! Kommer inte kunna blogga där nerifrån, no internet you know!



Jaha, var jag jag börja!?!?


Kom fram den första dagen vid sju på morgonen redan (beräknad ankomst var ca. 13.00...) så vi slappade hela dagen, solade, gjorde oss hemmastadda (?) och kollade in staden Neusäss som vi bodde i. Kan säga att vi var väldigt slitna efter en natt i bussen! Ingen bekväm sovplats precis... På kvällen var det "Välkomst cermoni" och där fick vi mat och blev ihopparade med varsin tysk, fast det verkade som att jag var den enda som var med min och som "höll ihop" under dessa dagar? ;) Detta var då på torsdagen.


Fredagen började vi med träning och sedan ett par timmar i ett stort äventyrsbad, roligt! På kvällen skulle vi på "Open Air Cinema" men självklart regnade det på eftermiddagen så det blev inomhus ist och efteråt var det partey! ;)


Hela lördagen spenderades åt att spela matcher och på kvällen åkte vi in till Augsburg på någon slags cermoni och sedan var det party igen, lite roligare denna gången! (Fast det var väldigt kul på fredagen också!)


Söndagen åkte vi in till München och tittade först på FC Bayerns hemmaarena, sedan till Olympiaområdet. Skulle se Olympia stadion, men då var den stängd pga att Take That hade spelat där några dagarn innan... Blev en sväng förbi det före detta koncentrationslägret Dachau på vägen hem och till sist landade vi på en Biergarten på kvällen!


Sista dagen åkte vi in till Augsburg och gick en "statsvandring" som egentligen var en tävling (mitt lag kom sist men det är en annan femma, haha) och sen var det shopping! Åkte tåg fram och tillbaka. Tågen i Tyskland går mycket fortare än hemma i Sverige och på kvällen var det avslutningsmiddag med avtackning. Jättesorgligt att åka hem och inte veta om man kommer åka tillbaka någon eller om man kommer träffa de personer man lärde känna där nere... :(


Detta var en resa jag aldrig kommer glömma - verkligen ett minne för livet!! ♥




Love you all!!




Om ni orkade läsa hela inlägget ser ni att vi verkligen hade ett fullspäckat schema, men det var hur kul som helst! Finns så mycket som jag har utelämnat, men tror att det räcker för er ;) Ni som var med vet iaf allt!




Bild är på cupcakesen jag bakade till Linneas födelsedagsfirande i bussen på vägen ner!


1 kommentar:

  1. Allt går så mkt fortare i tyskland, inte bara tågen!

    SvaraRadera