söndag 22 februari 2009

Anders Bagge!

För någon vecka sedan såg jag en intervju med Anders Bagge på TV4. Det var Tilde de Paula, tror jag, som höll i intervjun. Jag tycker att den var jättebra!! Man fick se hur Anders va och vad han hade gjort tidigare i sitt liv, inte bara det där "hårda" som man fick se från Idol 2008. Han är verkligen en "mjuk" kille, eller vad man ska säga, fast han kanske inte alltid ser ut så. Han berättade om sitt jobb och om sin pappa som hade betytt jättemycket för honom men som nu har gått bort. Han började nästan gråta när han berättade om det och det gjorde nästan jag med.
Visste ni att han ville backa ur från Idol flera gånger men sedan fick han mycket positiv kritik så han fortsatte. T ex som när han ställde sig mitt uppe på scenen och publiken bara började skrika mer och mer. Han sa att han inte kunde beskriva vilken känsla det gav honom.
Jag blev jätteimponerad av den här intervjuen med Anders Bagge. Han verkar som en toppen kille som jag skulle vilja prata med i verkligheten!
En sak som jag tycker var lite små kul från programmet var när han berättade en sak om sin pappa. Anders hade precis skrivit klart en ny låt så han mejlade den till sin pappa. Efter en stund ringde hans pappa och sa att det var en bra låt han hade gjort men det var tre saker han inte gillade med den. Tre saker tänkte Anders, det var ju inte så farligt. Då sa hans pappa; "För det första så gillade jag inte melodin-" "Nehe", tänkte Anders och blev lite chockad. "-för det andra gillade jag inte texten och för det tredje så går inte ackorden ihop. Det här måste du ta och fixa."
Detta tyckte jag var lite kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar