lördag 7 februari 2009

Freedom Writers


Good Morning cutiiiies!

Har precis ätit frukost och gjort mig iordning lite. Idag känns det verkligen som om det kommer bli en jättebra dag! Life feels good! Vi strax efter tolv ska jag och resten av familjen till farmor och äta vofflor. Mums! Erik följde med henne hem igår efter att hon hade varit här. Annars brukar jag alltid vakna "tidigt" för att han är uppe och har sig. Men idag vaknade jag faktiskt självmant! ;o det gör jag typ aldrig så pappa eller mamma brukar få komma in och väcka mig. Och jag hade världens bästa dröm inatt! Jag vill att den ska bli verklighet! Haha, det handlade om att jag fick en moppe som var hur SNYGG som helst!! Men jag kommer nog inte få någon moppe när jag fyller år om några dagar .. haha, måste ju tänka lite på naturen med!

Nyss så såg jag en stund på filmen "Freedom Writers" med Hilary Swank i huvudrollen. Det är en film som verkligen är värd att se och jag tycker att alla ska se den någon gång i livet! Mina tankar snurrar fortfarande runt den. Filmen handlar om en kvinna som heter Erin som är gift med en man som heter Scott (Patrik Dempsey). Hon börjar jobba på en skola, jag vet inte var den ligger .. Men i alla fall så har ingen i klassen hon ska undervisa respekt för henne. Sakta men säkert bygger alla tillsammans upp en relation med Erin och de förstår inte hur de skulle klara sig utan henne. I den här klassen går det mest mörkhyade människor och många lärare på skolan, inte Erin, har en massa fördomar om dem. De säger att all våld, våldtäckter och en massa andra saker beror på mörkhyade människor. Men jag tycker det är helt fel! Har de någonsin tänkt på att det kan vara lika mycket "vita" människor som gör sådana här saker!? Det blir jag väldigt arg över när jag ser på den här filmen. Jag hoppas verkligen att ni kommer att se på den någon gång!!


Men nu orkar ni nog inte läsa mer av vad jag har skrivit så skriver mera senare! Kanske kan lägga ut bilder på cupcakesen jag ska baka sen! (:


Ha det bra så länge!

Pusshej! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar